Auta Ślubne


Nasze auta

Mercedes Benz W136 typ 170S Cabrio B

Szereg czynników zdecydowało o tym, że w końcu lat 40-tych XX wieku w kierownictwie firmy Mercedes Benz podjęto decyzję o produkcji wysokiej klasy kabrioletów w oparciu o podstawowy model 170S.

Należały do nich m.in. umiejętności konstruktorów, wieloletnie doświadczenie w produkcji tej klasy pojazdów, powstające zapotrzebowanie ze strony rynku, posiadanie podstawowego modelu do zabudowy oraz powrót do tradycji.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Mercedes Benz W136 typ 170S

Krótko po zakończeniu II wojny światowej firma Mercedes Benz rozpoczęła produkcję w oparciu o model z lat 30 tych – 170V.Pierwszym nowym samochodem nawiązującym stylistycznie do modelu 170V była limuzyna klasy S – typ 170S, której produkcję rozpoczęto w 1949 roku.

Było to nadal auto zbudowane na solidnej ramie, ale z doskonałym zawieszeniem sprawiającym, że auto wręcz nie wyczuwa nierówności drogi.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Mercedes Benz W 111 typ 220 SB

Ten model luksusowych limuzyn klasy "S" produkowany był w latach 1959 – 1965. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji.

Wychodząc naprzeciw modzie panującej w Stanach Zjednoczonych, gdzie wiele takich pojazdów wyeksportowano, Mercedes zbudował pojazd nazywany potocznie w Niemczech Heckflassen – Modellen, a w Polsce po prostu "skrzydlakiem". Amerykanie nadali mu przydomek "Fin" mając na uwadze tył samochodu przypominający ogon rekina.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Samochód DKW Auto Union 1000 Sp Roadster (dwumiejscowy) – rok produkcji 1962

W okresie od września 1961 do kwietnia 1965 roku w fabryce nadwozi Baur w Stuttgarcie wyprodukowano jedynie 1640 egzemplarzy tego uroczego cabrio. Była to odpowiedź niemieckiego przemysłu samochodowego na produkowany w Stanach Zjednoczonych model Forda - Thunderbird. I choć amerykański " starszy brat " (DKW jest jego minikopią) był technicznie i technologicznie doskonalszy, to DKW 1000 Sp pozostaje jednym z najciekawszych (ale i mało znanych) samochodów wyprodukowanych w Niemczech w pierwszej połowie lat 60-tych.

Napędzany jest 3-cylindrowym rzędowym silnikiem dwusuwowym o pojemności 980 ccm. Konstruktorom udało się uzyskać z tej jednostki aż 55 KM, co stanowi o doskonałych parametrach jezdnych samochodu (przy wadze 960 kg rozpędza do 140 km/h).

Ciekawym rozwiązanie jest, iż do zbiornika nie wlewa się mieszanki benzyny i oleju, a czystą etylinę. Olej dozowany jest pompą bezpośrednio do gaźnika ze specjalnego zbiornika w ilości zależnej od obrotów silnika. W modelu tym poraz pierwszy w historii firmy Auto Union (znak firmowy 5 kół przejęty wkrótce przez AUDI) zastosowano w przednich kołach hamulce tarczowe.

Atrakcją tego w 100% odrestaurowanego pojazdu (zakończono w grudniu 2007) jest zachowana pierwotna kolorystyka - jasne kremowe nadwozie kontrastujące z czerwoną skórą tapicerki i czarnym dachem używanym w przypadku niepogody.