Auta Ślubne


Nasze auta

Mercedes Benz W136 typ 170S Cabrio B

Szereg czynników zdecydowało o tym, że w końcu lat 40-tych XX wieku w kierownictwie firmy Mercedes Benz podjęto decyzję o produkcji wysokiej klasy kabrioletów w oparciu o podstawowy model 170S.

Należały do nich m.in. umiejętności konstruktorów, wieloletnie doświadczenie w produkcji tej klasy pojazdów, powstające zapotrzebowanie ze strony rynku, posiadanie podstawowego modelu do zabudowy oraz powrót do tradycji.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Mercedes Benz W136 typ 170S

Krótko po zakończeniu II wojny światowej firma Mercedes Benz rozpoczęła produkcję w oparciu o model z lat 30 tych – 170V.Pierwszym nowym samochodem nawiązującym stylistycznie do modelu 170V była limuzyna klasy S – typ 170S, której produkcję rozpoczęto w 1949 roku.

Było to nadal auto zbudowane na solidnej ramie, ale z doskonałym zawieszeniem sprawiającym, że auto wręcz nie wyczuwa nierówności drogi.

Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1951 roku. Został sprzedany do Szwecji, skąd w 2002 roku sprowadzony do Polski i poddany kompleksowej renowacji. W aktualnym stanie samochód robi niesamowite wrażenie. Składa się na to m.in.:

  • przedwojenna, niespotykana dziś stylistyka;
  • zachowana 100% oryginalność (również radio);
  • wspaniały czarny lakier doskonale zestrojony z czerwoną skórą tapicerki;
  • mnogość chromowanych ozdób.

Napędza go doskonale pracujący silnik benzynowy, 4 – cylindrowy o mocy 52 kM, dolnozaworowy pozwalający rozpędzić samochód do 122 km/h (prędkość maksymalna katalogowa). Zachwyca jakość i dokładność przeprowadzonych prac renowacyjnych. Potwierdzeniem tego jest Puchar Prezesa Automobilklubu Wielkopolski przyznany właścicielowi pojazdu za najlepiej odrestaurowany samochód w roku 2004 – Mercedes 170S rocznik 1951.


Mercedes Benz W 111 typ 220 SB

Ten model luksusowych limuzyn klasy "S" produkowany był w latach 1959 – 1965. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji.

Wychodząc naprzeciw modzie panującej w Stanach Zjednoczonych, gdzie wiele takich pojazdów wyeksportowano, Mercedes zbudował pojazd nazywany potocznie w Niemczech Heckflassen – Modellen, a w Polsce po prostu "skrzydlakiem". Amerykanie nadali mu przydomek "Fin" mając na uwadze tył samochodu przypominający ogon rekina.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Samochód DKW Auto Union 1000 Sp Roadster (dwumiejscowy) – rok produkcji 1962

W okresie od września 1961 do kwietnia 1965 roku w fabryce nadwozi Baur w Stuttgarcie wyprodukowano jedynie 1640 egzemplarzy tego uroczego cabrio. Była to odpowiedź niemieckiego przemysłu samochodowego na produkowany w Stanach Zjednoczonych model Forda - Thunderbird. I choć amerykański " starszy brat " (DKW jest jego minikopią) był technicznie i technologicznie doskonalszy, to DKW 1000 Sp pozostaje jednym z najciekawszych (ale i mało znanych) samochodów wyprodukowanych w Niemczech w pierwszej połowie lat 60-tych.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›