Auta Ślubne


Nasze auta

Mercedes Benz W136 typ 170S Cabrio B

Szereg czynników zdecydowało o tym, że w końcu lat 40-tych XX wieku w kierownictwie firmy Mercedes Benz podjęto decyzję o produkcji wysokiej klasy kabrioletów w oparciu o podstawowy model 170S.

Należały do nich m.in. umiejętności konstruktorów, wieloletnie doświadczenie w produkcji tej klasy pojazdów, powstające zapotrzebowanie ze strony rynku, posiadanie podstawowego modelu do zabudowy oraz powrót do tradycji.

Tak powstał 5-osobowy kabriolet 170S oznaczony literą B. W sumie w latach 1949-1951 wyprodukowano ich zaledwie 1603 sztuki.

Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1950 roku i posiada ciekawą historię. Został sprzedany 24 kwietnia 1950 roku amerykańskiemu oficerowi stacjonującemu we Frankfurcie nad Menem. Po zakończeniu służby w Europie właściciel zabrał pojazd do Kalifornii, gdzie jeździł do połowy lat 90-tych. Został ponownie sprowadzony na stary kontynent przez niemieckiego kolekcjonera i w oryginalnym stanie zakupiony do Polski przez aktualnego właściciela. Prawie 4 lata trwał proces jego renowacji. Dzięki "Karcie wydania pojazdu" przechowywanej w archiwach Koncernu Mercedes-Benz można było w każdym drobiazgu powrócić do pierwowzoru, również w zakresie kolorystyki lakieru, skóry tapicerki oraz poszycia dachu.

Samochód wspaniale się prezentuje, jest w 100% oryginalny. Jedyny egzemplarz w Polsce. Posiada silnik benzynowy 4-cylindrowy o mocy 52 kM, dolnozaworowy, pozwalający rozpędzić samochód do 122 km/h (prędkość maksymalna katalogowa).

Samochód ten otrzymał nagrodę Automobila Roku 2006 przyznaną przez Polski Związek Motorowy.


Mercedes Benz W136 typ 170S

Krótko po zakończeniu II wojny światowej firma Mercedes Benz rozpoczęła produkcję w oparciu o model z lat 30 tych – 170V.Pierwszym nowym samochodem nawiązującym stylistycznie do modelu 170V była limuzyna klasy S – typ 170S, której produkcję rozpoczęto w 1949 roku.

Było to nadal auto zbudowane na solidnej ramie, ale z doskonałym zawieszeniem sprawiającym, że auto wręcz nie wyczuwa nierówności drogi.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Mercedes Benz W 111 typ 220 SB

Ten model luksusowych limuzyn klasy "S" produkowany był w latach 1959 – 1965. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji.

Wychodząc naprzeciw modzie panującej w Stanach Zjednoczonych, gdzie wiele takich pojazdów wyeksportowano, Mercedes zbudował pojazd nazywany potocznie w Niemczech Heckflassen – Modellen, a w Polsce po prostu "skrzydlakiem". Amerykanie nadali mu przydomek "Fin" mając na uwadze tył samochodu przypominający ogon rekina.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›


Samochód DKW Auto Union 1000 Sp Roadster (dwumiejscowy) – rok produkcji 1962

W okresie od września 1961 do kwietnia 1965 roku w fabryce nadwozi Baur w Stuttgarcie wyprodukowano jedynie 1640 egzemplarzy tego uroczego cabrio. Była to odpowiedź niemieckiego przemysłu samochodowego na produkowany w Stanach Zjednoczonych model Forda - Thunderbird. I choć amerykański " starszy brat " (DKW jest jego minikopią) był technicznie i technologicznie doskonalszy, to DKW 1000 Sp pozostaje jednym z najciekawszych (ale i mało znanych) samochodów wyprodukowanych w Niemczech w pierwszej połowie lat 60-tych.

›  zobacz więcej  |  przejdź do galerii zdjęć ›